DOD vo vozovni Jurajov dvor
V sobotu 6. septembra 2008 sa v areáli vozovne Jurajov dvor uskutočnil deň otvorených dverí. Pre všetkých návštevníkov bol počas celého dňa pripravený zaujímavý program.
Pred vstupom do areálu dostal každý návštevník plagátik so stručnou mapkou areálu vozovne a s programom Dňa otvorených dverí. Od hlavného vchodu pokračovali návštevníci podľa toho, čo chceli vidieť. Niektorí sa išli pozrieť na program na hlavnom pódiu, iní dali prednosť prehliadke historických a moderných vozidiel.
Najväčší záujem bol pochopiteľne o historické električky. Počas dňa otvorených dverí sa prezentovali historické električky GANZ #104, BMEŽ #18, DPMB #38 + vlečný vozeň SGP #135 a ČKD Tatra T2. V ústredných dielňach si návštevníci mohli pozrieť aj historické vozidlo #31, ktoré je tesne pred dokončením rekonštrukcie. Veď kto by už nevyužil možnosť pozrieť sa do interiéru historickej električky, posedieť si v nej a prípadne aj zazvoniť.
Okrem historických električiek sa v areáli vozovne objavili aj historické trolejbusy Škoda - Sanons S 200 Tr #6505, Škoda 9Tr #53, i FBW - Oerlikon #80. Do historického trolejbusu Škoda – Sanons sa pozrieť nedalo. Ako nám povedal jeden u pracovníkov DPB, tento trolejbus je v zlom technickom stave. Návštevníkov vozovne nepúšťali do vozidla z bezpečnostných dôvodov. V tomto trolejbuse totiž hrozilo prepadnutie schodov i podlahy. Ako nám tento pracovník povedal, tento trolejbus by mal byť v najbližšej dobe zrekonštruované aspoň do vystavovateľného stavu. Pôvodne sa hovorilo o tom, že tento trolejbus sa
zrekonštruuje do 100. výročia trolejbusovej dopravy v Bratislave, ktoré bude už budúci rok. Podľa našich informácii to však rekonštrukcia tohto vozidla do budúceho roku stihnúť nemusí. Všetko totiž závisí od technického stavu vozidla a od toho akú veľkú rekonštrukciu bude vlastne potrebovať. Často sa totiž stáva, že vozidlá idúce na malú technickú prehliadku nakoniec skončia pri veľkej prehliadke, ktorá trvá niekoľko mesiacov. Okrem toho netreba zabúdať ani na skutočnosť, že pracovníci v dielňach neopravujú len historické vozidlá. Rekonštrukcia historického vozidla je často krát prerušená a to nielen kvôli nevyhnutnej oprave nejakého moderného vozidla, ale aj pre chýbajúce náhradné diely, ktoré sa dajú len veľmi ťažko zohnať a pre ktoré sa nemôže pokračovať v rekonštrukcii. Historický trolejbus FBW - Oerlikon #80 je už zrekonštruovaný do vystavovateľného stavu.
Keďže pracovníci DPB nemali k dispozícii dostatok koženého materiálu, časť lavice na sedenie je preto ešte nedokončená. Namiesto koženej lavice je tam iba drevená doska. Tento trolejbus už asi nikdy jazdiť nebude. Na jeho spojazdnenie totiž chýbajú náhradné diely. A ak by doňho namontovali súčiastky z iných trolejbusov, bol by síce pojazdný, ale už by to nebolo originálne historické vozidlo. Jediným pojazdným historickým trolejbusom je Škoda 9Tr #53. Tieto dva trolejbusy si mohli návštevníci pozrieť aj z vnútra.
V rámci areálu vozovne premávala Karosa Cabrio, ktorá návštevníkov bezplatne vozila po areáli vozovne. Kto sa chcel pozrieť do dielni ťažkej údržby električiek, musel sa odviesť Prešporáčikom. Nevýhodou Prešporáčika bolo, že počas celého dňa premávalo iba jedno jediné vozidla a to navyše nemalo ani vlečný vozeň.
So sprievodných akcii spomenieme napríklad detské hry a súťaže, jazdu zručnosti vodičov DPB, jazdu známych osobností na električke, či nábor nových vodičov. Najväčší záujem bol však pokus o Slovenský rekord v podaní najznámejšieho rekordmana Juraja Barbariča.
Na pódiu bol pre všetkých návštevníkov pripravený bohatý program, ktorý bol predpoludním zameraný najmä pre deti. V rámci neho predpoludním vystúpili mažoretky, folklórny súbor Vienok, či skupina historického šermu WAGUS. Popoludnie už patrilo hudobným skupinám LOJZO, Gladiátor, či Dominike Mirgovej a jej skupine.
Do areálu vozovne sa návštevníci mohli dostať linkami č. 2, 4, 53, 63, 65 a 67 ktorých premávka bola bezplatná. Okrem týchto liniek do areálu vozovne bezplatne premávali mimoriadne linky č. 10, X63 a X96. Linka X63 premávala z Hlavnej stanice na zastávku Bojnická, respektíve Vozovňa Jurajov dvor. Na linke premávali 2 vozidlá typu Karosa B741CNG a 1 vozidlo Karosa B741 ktoré nemalo na Transparente BUSE X63 ale 63. Linka X96 premávala po trase linky č. 96 z Petržalky, Prokofievovejk Vozovni Jurajov dvor a na túto linku boli nasadzované aj TAMBUSY.
Linka č. 10 premávala medzi Tunelom a Vozovňou Jurajov dvor na ktorej premávali električky typu ČKD - Tatra K2S s reklamou Bratislava - Little Big City.
Hoci toto podujatie malo celkom slušnú propagáciu, predsa len sa na ňom vyskytli určité nedostatky. Prezentácia historických vozidiel bola totiž chabá. Hoci priestoru na vystavovanie bolo dosť, z historických autobusov však boli vystavené iba Škoda 706 RTO a Karosa Cabrio. Všetky súťaže boli orientované výhradne pre menšie deti, takže pre starších návštevníkov areálu boli
neatraktívne. Aj program na pódiu mohol byť lepšie zostavený. Ak sa však pozrieme na celkovú organizáciu, tá bola počas celého dňa otvorených dverí zvládnutá veľmi dobre a už teraz sa môžeme tešiť na ďalší deň otvorených dverí, ktorý by mal byť už budúci rok.
Na úplný záver vám ponúkame pohľad na interiér historických vozidiel MHD.
- autobusy -
- električky- -trolejbusy- Veríme, že sa vám tieto fotky páči
Komentáre
Prehľad komentárov
Skoda ze sa neda ist do toho skoda sanosu 200.DPB prosim zrekonstrujte to,aby sa tam dalo ist aj dovnutra.
Skoda
(spiderman44, 10. 8. 2009 12:59)